Як Україні налагодити співпрацю з новим президентом США
• Сприймати перемогу Дональда Трампа як результат звичайних виборів президента США, а тому бути стриманими і виваженими у своїй реакції.
• Почати комунікацію офіційними і неофіційними каналами з командою Дональда Трампа щодо українського і американського бачення двосторонніх відносин, виконання Мінських угод, питання санкцій щодо Росії та внутрішнього реформування України.
• Налагодити діалог із віце-президентом США Майком Пенсом, який дотримується класичних поглядів Республіканської партії на міжнародні відносини (необхідність активної політики США на міжнародній арені, підтримка поширення демократії, протидія агресивній політиці Росії). Ініціювати у діалозі з представниками нової адміністрації можливість включення питань, які пов’язані із Україною, у портфоліо нового віце-президента США.
• Налагодити контакти з основними претендентами на посаду державного секретаря США (Ньют Гінгріч, Роберт Коркер, Джон Болтон), міністра оборони (Джефф Сешнс) і радника з національної безпеки (Майкл Флінн).
• Ініціювати на найвищому рівні запрошення Дональда Трампа до України або обговорити можливість проведення зустрічі на найвищому рівні в США до інавгурації. Окремо запропонувати можливість проведення регулярних телефонних переговорів на високому і найвищому рівнях для обміну думками.
• Наголошувати на тому, що Україна витрачає 5% ВВП на національну безпеку і оборону, не будучи при цьому членом НАТО – тим самим Україна не є "нахлібником" у питаннях безпеки і, як наслідок, сприяє зміцненню безпеки в євроатлантичному регіоні.
• У діалозі з США щодо питань безпеки наголошувати на розвитку людського і інституційного потенціалу та меншою мірою порушувати питання про передачу летального оборонного озброєння (ПТРК, ПЗРК). При цьому розглянути можливість вийти з пропозицією до уряду США щодо придбання військового спорядження у необхідній кількості, тим самим демонструючи готовність платити за власну безпеку.
• Зробити окремий наголос на співпраці з новообраним Сенатом і Палатою представників. Таким чином максимально використовувати наявний двопартійний консенсус в Конгресі США щодо всеосяжної підтримки України в умовах агресії Росії і процесу реалізації реформ.
• Активною міжпарламентською діяльністю сприяти схваленню Сенатом законопроекту №5094 "Акт стабільності і демократії в Україні". Цей законопроект передбачає відмову США визнати російську анексію Криму, а також необхідність відновлення Україною реального контролю над кордоном як умови скасування санкцій.
• Розробити і погодити з новою президентською адміністрацією США чіткий набір індикаторів щодо проведення реформ у ключових сферах для попередження спекуляцій на тему "втоми від України".
• Окрему увагу в наступні два місяці зосередити на досягненні відчутного прогресу у протидії корупції. Україна, на сьогодні маючи одну з найкращих законодавчих баз для протидії корупції, має продемонструвати результати, які можна буде представити новій президентській адміністрації як чіткий індикатор готовності і надалі проводити реформи і ефективно використовувати американську допомогу.
• Ініціювати обговорення на найвищому рівні можливості реалізації спільних українсько-американських бізнес-проектів. У цьому контексті необхідно вести діалог щодо можливості залучення американських компаній до процесу приватизації.
• Створити за активної участі посольства України в США осередок, який би об’єднував усіх державних і недержавних лобістів національних інтересів у Вашингтоні.
Вивчити можливість винайняти професійну лобістську структуру, яка б працювала над відстоюванням національних інтересів України і просування її позитивного іміджу в США.
• Ініціювати звернення від української громади в США до новообраного президента і Конгресу із закликом продовжувати політику активної підтримки України як такої, що відповідає американським національним інтересам.
• Налагодити контакт із максимальною кількістю впливових аналітичних центрів США, не фокусуючись на співпраці з одним чи двома.