Суспільне мовлення в Україні де-факто вже працює - європейский медіаексперт
Європейські експерти з медіа наголошують на тому, що українське суспільне мовлення де-факто вже існує. Однак, щоб втримати високу планку, слід інвестувати великі кошти та вдосконалити законодавчу базу.
Про це 30 липня повідомив віце-президент Європейської мовної спілки (European Broadcasting Union) Клаудіо Каппон під час візиту до Києва.
"Суспільне телебачення в Україні де-факто вже працює. Хоча де-юре запуск має відбутися з 2015 року, але українські телевізійники та журналісти вже готують програми, які відповідають вимогам європейських стандартів", - повідомив Каппон під час зустрічі з журналістами у Києві.
Італійський медіаексперт прибув до столиці України, щоб поділитись досвідом впровадження європейських стандартів суспільного мовлення.
Каппон, зокрема, наголосив, що телевізійне суспільне мовлення повинно дистанціюватись від комерційного телебачення, оскільки "це різні підходи".
"Комерційне телебачення дуже поширене зараз, воно потужніше і його завдання - сподобатись глядачу, говорити і показувати те, що глядач хоче почути. Натомість суспільне телевізійне та радіомовлення часто говорить правду, яку глядачу, і владі особливо, не завжди приємно слухати. Комерційне ТВ сконцентроване на зароблянні грошей, а суспільне орієнтується на розвиток людини, вчить думати критично та виховує інтелігентність", - наголосив експерт.
Як раніше писала ЄвроПравда, законом України від 17 квітня 2014 року "Про суспільне телебачення і радіомовлення України" утворено Національну суспільну телерадіокомпанію України (НСТУ) — юридичну особу, на яку безпосередньо покладається функціонування новоствореної системи суспільного телебачення і радіомовлення.
На думку дирекції НСТУ Зураба Аласанії, суспільне телевізійне мовлення складе серйозну альтернативу комерційному телебаченню і на "українців чекає зовсім нове, справжнє європейське телебачення", - повідомив Аласанія ЄвроПравді.
Телекритика раніше писала, що НТКУ запустила перші 15 телепроектів, які, на думку телевізійників, можна вважати початком реорганізації на шляху до суспільного мовлення.
Однак, як наголосили Зураб Аласанія та Клаудіо Каппон, успіх проекту залежить від фінансових можливостей.
"Все, що ми створюємо, є навіть більшим, ніж взагалі можна було б зробити за того браку коштів, який спостерігається в компанії. Але це початок, і ми розуміємо, що не можемо чекати 1 січня, ми повинні знімати програми, з яких можна було б обирати. Нам уже вдалося розірвати замкнене коло, коли ніхто не знав, як можна почати зйомки нових проектів, не маючи грошей", - повідомив "Телекритиці" Зураб Аласанія.
Клаудіо Каппон також наголосив, що успіх суспільного мовлення в Україні залежить від політичної волі влади, і він зі своїми колегами з різних країн ЄС готовий зустрічатися з представниками української влади та прискорити процес реалізації проекту, але поки що влада не реагує через конфлікт на сході України.