Боротьба з фейками: у ЄС пропонують створити Кодекс принципів для соцмереж
Робоча група Європейської комісії, створена для боротьби з фейковими новинами, запропонувала створити Кодекс принципів для онлайн-платформ та соціальних мереж.
Про це повідомляється у прес-релізі на сайті Європейської комісії.
Робоча група високого рівня у складі 39 експертів – представників громадянського суспільства, соціальних мереж, новинних організацій, журналістів та дослідників – була створена для консультацій Комісії щодо оцінки масштабу фейкових новин в інтернеті.
Єврокомісія намагається з’ясувати, які виклики для демократичних країн становить дезінформація, та шукає шляхи їх подолання.
У звіті експерти навмисно уникали терміну "фейкові новини", вважаючи, що він не охоплює складність проблеми дезінформації, яка також включає контент, що змішує фальшиву інформацію з фактами.
Група незалежних експертів виступила за створення Кодексу принципів, який інтернет-платформи та соціальні мережі повинні зобов’язатися виконувати. Серед 10 ключових принципів, викладених в звіті, онлайн-платформи повинні, наприклад, забезпечувати прозорість, пояснюючи алгоритм відбору новин.
У співпраці з європейськими новинними агентствами соцмережам також пропонується вжити ефективних заходів для поліпшення видимості новин, яким варто довіряти, та полегшити доступу користувачів до них.
Група рекомендує заохочувати медіаграмотність для боротьби з дезінформацією, розробити інструменти, що дозволяють користувачам мережі і журналістам боротися з неправдивою інформацією.
Рекомендації робочої групи увійдуть в документ щодо боротьби з дезінформацією, який весною підготує Єврокомісія.