Любов Акуленко

виконавчий директор ГО "Український центр європейської політики"
Всі публікації автора
Як зробити Угоду про асоціацію дієвішою: завдання на наступні 5 років
Якщо ми хочемо пришвидшити темп і досягти кращих результатів у реалізації Угоди про асоціацію з ЄС у наступні п’ять років, нам необхідно змінювати підхід до її виконання.
Перший саміт Зе: чи стала євроінтеграція пріоритетом для нового президента
Збереження формату, за яким Україна сама визначала пріоритетні сфери для поглибленої інтеграції, мало показати, наскільки євроінтеграція є пріоритетом для команди нового президента.
Кордон на замку: чому Україна досі не долучилась до європейської транзитної системи
Приєднання до Конвенції про єдину транзитну процедуру сприятиме зростанню обсягів товарообігу з країнами ЄС. Проте стан її імплементації не дозволяє навіть тестовий запуск системи NCTS.
Євроінтеграція справжня чи фейкова: 4 питання до новообраного президента
Володимир Зеленський зазначав, що підтримує євроінтеграційний напрямок України. Проте чи буде європейська інтеграція пріоритетом у його діяльності? Чи ця обіцянка виявиться порожніми словами?
Ми його втрачаємо: чому не запрацював "європейський" закон про трансплантацію
Нові вимоги до операцій з трансплантації виконати в Україні поки неможливо. Лікарі відкладають операції на невизначений термін, резонно побоюючись кримінальної відповідальності.
Чи буксує асоціація: що означають "урядові 52%" виконання Угоди з ЄС
В уряді підрахували, що у 2018 році було виконано 52% запланованих робіт щодо Угоди про асоціацію. За нашими оцінками, було виконано 21% завдань, тоді як загалом Угоду виконано лише на 24%.
Третя спроба: чи стане перевірка транспорту в Україні схожою на європейську
Нова редакція урядового закону про перевірку транспортних засобів спирається на норми ЄС, але дещо дивно трактує частину з них. Запропоновані норми часто більш жорсткі, аніж ті, що діють в Євросоюзі.
Де буксує євроінтеграція? Дві сфери, в яких уряду варто прискоритися
Для деяких секторів потрібна найвища політична воля, адже там більше чотирьох років не відбувається виконання євроінтеграційних зобов’язань. Ці сектори – транспорт і митниця.
Нова мета для України та ЄС: до чого варто прямувати у відносинах з Брюсселем
Невже обмін інформацією між митними органами – це наша найбільш амбітна мета в рамках Угоди про асоціацію? Ми не можемо вимагати створення митного союзу з ЄС, але можемо запропонувати не менш амбітну ідею.
Небезпечний вантаж дійшов до Ради: досвід ЄС проти техногенних аварій
Лише за 2017 рік сталось 33 аварійні ситуації під час перевезення небезпечного вантажу, внаслідок яких природне середовище "збагатилось" 134 тоннами промислового сміття. Як попередити такі трагедії? На допомогу може прийти досвід ЄС.
Топ-6 євроінтеграційних завдань для Ради: проблемні місця у виконанні Угоди
Багато важливих євроінтеграційних законопроектів роками лежать у Верховній раді. Як наслідок, станом на кінець 2017 року Україна навіть на чверть не виконала своїх зобов’язань. Нинішній рік для Ради має стати передвиборчим. Тож чи побачимо ми ривок перед фінішем?
Рятівні 50: чи запрацюють в Україні європейські обмеження швидкості авто
Європейські країни вже давно йдуть шляхом втілення комплексного підходу до зменшення смертності на дорогах. Так, остання Європейська програма дорожньої безпеки має мету – зменшити смертність на дорогах на 50% до 2020 року порівняно з 2010 роком.
Перевірки авто по-новому: чи запрацює в Україні європейська система техогляду
Відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, Україна найближчим часом має провести реформу сфери технічного огляду. Однак депутати думають інакше, пропонуючи систему, яка створює поле для корупції та спотворює поняття євроінтеграції.
Підсумки року: успіхи та провали у виконанні Угоди про асоціацію
Україна виконала лише 10 зобов’язань, передбачених Угодою про асоціацію на цей період. Але це близько 11% від загальної кількості завдань - масштаб відставання очевидний. Та й це далеко не всі проблеми. Не обійшлося й без викривлень положень актів ЄС під час їх імплементації.
Прихована загроза: що може заблокувати український агроекспорт
Україна потроху здобуває лояльність європейського ринку харчової продукції. Приємний бонус – збільшення експорту продукції з доданою вартістю. Однак, як завжди, експорт може «зависнути» в повітрі. ЄС може в будь-який момент зупинити експорт через невідповідність законодавства України у сфері контролю за кормами.