Топ-5 неочевидних можливостей ринку ЄС для українських аграріїв

Вівторок, 24 березня 2015, 13:19 — Владислава Рутицька, заступник глави Мінагрополітики

Найважливіше, що ми отримали разом з можливістю експорту до ЄС – це зовсім не безмитна торгівля. Хоча, безумовно, відкриті двері в Євросоюз в короткостроковій перспективі дадуть виробнику можливість збільшити доходи у твердій валюті.

У той же час успішний запуск експортного спрямування дає аграріям у довгостроковій перспективі набагато більше можливостей, ніж просто збільшення виручки.

Це можливість побудувати бізнес світового класу, який приноситиме виробникам аграрної продукції не мільйони, а десятки і сотні мільйонів експортних доходів.

Є неочевидні плюси в нових експортних можливостях, і ми зобов'язані побачити їх і скористатися.

Навчитися просуванню на ринку

Експорт до ЄС – це вихід на конкурентний ринок, який навчить вас новим підходам до маркетингу та просування продукції.

Наприклад, зараз ви просто везете кормове зерно. Можливо, завтра вам надійде замовлення на поставку фасованого борошна. І вам доведеться зробити упаковку такою, щоб європейський споживач захотів покласти собі у візок, роблячи покупки в супермаркеті.

Тому, крім забезпечення високої якості продукції та відповідності її стандартам, для отримання конкурентних переваг вам також доведеться опанувати інструменти і методи позиціювання та просування продукції на ринках конкретних країн.

Це можливість навчитися розуміти потреби ринку, відстежувати і передбачати їх.

І навіть впливати на ринок!

Перейти до виробництва продукції з вищою маржею і доданою вартістю

Виробник зерна залежить від ринку. Він не може сам встановлювати ціну – він чекає, яку ціну запропонує ринок.

Виробник продукції переробки сам призначає ціну.

Така ціна може бути будь-якою, головне – вміти її аргументувати своїм брендом, якістю, особливими підходами та іншою додатковою цінністю для споживача.

Візьмемо простий приклад. На сьогодні біржова ціна кукурудзи становить близько $170 за тонну, тоді як ціна за тонну кукурудзяного крохмалю в середньому варіюється в межах $400-700. У свою чергу роздрібна ціна 500-грамової упаковки того ж крохмалю навіть на українському ринку становить близько $0,6-0,7.

Вигода від переробки і виробництва готової продукції більш ніж очевидна.

Посилити ефективність свого бізнесу

Європейський ринок аграрної продукції дотується.

Зараз на ньому ми можемо конкурувати лише ціною. А за деякими продуктами наші виробники не можуть запропонувати ціни, оскільки рівень їхньої рентабельності не дозволяє опуститися нижче, ніж це роблять аграрії країн ЄС.

Але якщо у ЄС вам не дають вигідної ціни, то, можливо, настав час зайнятися оптимізацією бізнесу і поліпшити показники собівартості продукції.

Отже, торгівля з ЄС змусить переглянути організацію бізнесу, впровадити більш ефективні бізнес-процеси.

Забезпечити якість продукції

Підвищення якості продукції важливе незалежно від того, чи збираєтеся ви освоювати експортний напрямок, чи ні.

Чим вища якість вашої продукції і адекватніша ціна, тим більше її цінуватимуть споживачі і тим впевненіше ви почуватиметесь на внутрішньому ринку.

Але якщо ви націлені підвищувати якість продукції, то чому б не робити це, виходячи з вимог і регламентів ЄС?

Навіть якщо сьогодні ви не експортуєте, можливо, завтра у вас з'являться для цього можливості, а ваша продукція відповідатиме ключовим вимогам та стандартам. Таким чином, ви заощадите і час, і ресурси, поступово адаптуючи свою продукцію під європейський ринок і європейського споживача.

Відкрити для себе ринки по всьому світу

Якщо ви зможете вийти на ринок ЄС і закріпитися на ньому, вам автоматично відкриються ринки всіх країн світу.

Адже якщо ваша продукція продається в ЄС, це означає, що вона відповідає всім стандартам якості. Якщо ви навчитеся конкурувати на європейському рівні, то на будь-якому ринку Азії або Африки ви почуватиметесь європейським виробником, продукція якого цінується вище і коштує дорожче.

І ще одна не очевидна перевага. Такі компанії, як "T. B. Fruit Україна", "Сварог Вест Груп", "KSG Agro" і низка інших, колись були просто невеликими фермами або фірмами, які зросли за рахунок використання раптових можливостей.

Я вірю, що зараз серед латифундистів є аграрій, у якого відносно невеликий бізнес (30–40 тис. гектарів), але у якого повний порядок з фінансами і стабільне зростання. Так ось, коли він дізнається про ці можливості і повірить у них, перед ним відкриється цілий світ.

Почніть готувати вашу компанію до експорту в ЄС зараз.

Період труднощів пройде, і Україна зможе активно підтримувати своїх виробників.

Однак почавши вже зараз, в майбутньому, коли держава забезпечить підтримку, ви будете готові зробити справжній стрибок.

Хто знає, може, за п’ять років ви станете одним з лідерів у вашій ніші.

Можливості безмежні, ними тільки треба скористатися.

 

Автор:

Владислава Рутицька,

заступник міністра аграрної політики та продовольства з питань європейської інтеграції

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Реклама: