Як вийти на ринки ЄС? Погляд із Вінниці

Середа, 25 березня 2015, 09:10 - Володимир Єрмоленко, «Інтерньюз-Україна»

Ще до фінального підписання Угоди про асоціацію (у червні 2014 року) український бізнес почав активно використовувати нові можливості торгівлі з ЄС.

Після того, як у квітні минулого року ЄС запровадив преференції для українського бізнесу, наслідки одразу були позитивними. За квітень-травень 2014 року, порівняно з тим самим періодом 2013-го, експорт до ЄС зріс на 25%.

Утім, відтоді динаміка почала падати. Не допомогли ані преференції ЄС, ані девальвація гривні, ані необхідність переорієнтувати свій експорт з російського ринку на інші. За 11 місяців 2014 року експорт до ЄС зріс лише на 10%. За підсумками всього року – лише на 2,6%. А зараз можна говорити навіть про спад.

Україна не використовує повною мірою ті тарифні квоти (тобто обсяги продукції, на які не накладається мито), які надав нашим виробникам ЄС. Незаповненими лишаються квоти на курятину, овес, кукурудзу, гриби та деякі інші товари.

Звісно, головні причини скорочення – війна на Донбасі, падіння економіки, валютна криза.

Однак не все так погано. Детальніший аналіз свідчить, що є чимало товарів, по яких відбувається зростання. Наприклад – м'ясна продукція, мед, товари зі скла, жири – чи навіть електричне обладнання або взуття.

Європейські бізнесмени, які працюють в Україні, та українські бізнесмени, які працюють у ЄС, продовжують бачити багато можливостей. Наші переваги: відносно дешева продукція, гнучкість, креативний підхід, швидкість мислення, піклування про якість.

Крім того, ЄС продовжує бути для нас найбільшим ринком (500 мільйонів споживачів), на якому залишається чимало ніш.

І, що не менш важливо: уже зараз можна прогнозувати, яка продукція користуватиметься попитом у ЄС за 5-10 років.

Візьміть, наприклад, європейське енергетичне законодавство: воно задає план змін європейського життя на найближчі 5-10 років, а тому ви можете вже зараз прогнозувати, що європейці все більше куплятимуть енергоефективні технології та використовуватимуть "зелену" енергетику.

Щоб дати українському бізнесу більше практичних рекомендацій про особливості виходу на європейські ринки, "Інтерньюз-Україна" у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою [kmbs] та іншими майданчиками бізнесової освіти в Україні та за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" започаткувала цикл практичних семінарів "Як вийти на ринки Європейського союзу".

На семінарах також презентується "Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського союзу" (автор – Олег Мирошніченко, Київ, 2014, 180 с.), розроблений та виданий за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".

Третій з цих семінарів відбудеться 31 березня у Вінниці.

Якщо ви займаєтеся бізнесом та цікавитеся темою виходу на ринки ЄС – приходьте.

Що: практичний семінар для бізнесу "Як вийти на ринки Європейського союзу".

Де: Вінницька торгово-промислова палата, вул. Соборна, 68, 2-й поверх (конференц-зала) http://uk.cci.vn.ua/contact/

Коли: 31 березня 2015 року, 17.00–20.00.

Для кого: для представників українського бізнесу, які хочуть більше дізнатися про можливості виходу на ринки ЄС

Участь у семінарі – безкоштовна, але за попереднім записом. Заповнити анкету для участі у семінарі можна тут. Кількість місць обмежена.

Дедлайн для реєстрації – 26 березня, 23.00.

Більше інформації про семінар та про спікерів – тут: http://internews.ua/2015/03/seminar-for-business-_vinnitsa/

Автор: Володимир Єрмоленко, експерт МГО "Інтерньюз-Україна"