Сім днів до ЗВТ з Євросоюзом
До відкриття нової сторінки у торговельних відносинах між Україною та ЄС залишився тиждень.
Враховуючи надзвичайно важливе значення цієї події не лише для історії нашої держави, але й для пересічних громадян, хотілося б ще раз згадати, чому ми укладали Угоду про асоціацію між Україною та ЄС. А також - яке значення зона вільної торгівлі має для України в цілому та для вітчизняних виробників, експортерів і українських громадян зокрема.
7 фактів про ЄС
1. Ринок ЄС об’єднує 28 країн з кількістю населення понад 510 млн осіб та з річним рівнем доходів близько 24 000 євро на душу населення.
2. На сьогодні ринок ЄС є одним з найбільших та захищених ринків світу, особливо по доступу сільськогосподарської продукції та продуктів харчування.
3. ЄС має достатньо високі стандарти в частині якості та безпечності продукції, в тому числі продуктів харчування.
4. ЄС – найбільший торговельний партнер України з питомою вагою 36,8% у зовнішньоторговельному обігу товарів України за січень-вересень 2015 року.
5. ЄС займає перше місце серед країн, до яких експортується українська продукція.
6. ЄС є активним гравцем на світових ринках та торгує майже з усіма країнами та територіями світу.
7. ЄС має діючі угоди про вільну торгівлю з 33 торговельними партнерами та перебуває в процесі укладання угод на різних стадіях ще з 23 торговельними партнерами (США, Канада, Японія тощо).
7 фактів про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС
1. Лібералізація охоплюватиме більш ніж 97% товарної номенклатури.
2. Скасування ввізних мит ЄС по більшості товарів відбудеться вже в перший рік дії Угоди (по 99% тарифних ліній).
3. Асиметрія відкриття ринків на користь України: ЄС швидше лібералізує доступ на свій ринок, ніж Україна.
4. Лібералізація доступу в рамках тарифних квот по окремих вкрай чутливих для ЄС та України товарах.
5. Суттєве спрощення митних процедур в торгівлі між сторонами.
6. Відкриття доступу вітчизняним виробникам до якісної імпортної техніки, в тому числі сільськогосподарської, насіння, засобів захисту рослин тощо.
7. Розширення доступу вітчизняних споживачів до специфічних та дорогих європейських товарів харчової промисловості, стимулювання зниження цін на внутрішньому ринку України.
7 причин скористатися можливостями в рамках ЗВТ
1. Вихід на один з найбільших та найпотужніших ринків світу, що в свою чергу дозволить підвищити конкурентоспроможність українських товарів на ринках третіх країн.
2. Попит на ринках держав-членів ЄС на продукцію українських виробників, передусім тих, які скористалися можливостями експорту до ЄС в рамках автономних торговельних преференцій.
3. Можливість значно збільшити коло потенційних споживачів української продукції.
4. Нові партнери та диверсифікація власних експортних потоків.
5. Стимули для розвитку виробництва шляхом участі у процесах здорової конкуренції на світовому ринку.
6. Обмін кращими практиками промислового менеджменту через взаємодію з партнерами в ЄС.
7. Залучення новітніх технологій та упровадження належних стандартів якості у сфері виробництва.
7 шансів, які дає ЗВТ з ЄС
1. Рівні умови конкуренції та нарощування обсягів експорту до одного з найважливіших торговельних партнерів України.
2. Підвищення стандартів якості та безпечності української продукції в тому числі і на внутрішньому ринку.
3. Створення українських брендів, які будуть легко упізнаватися в усьому світі.
4. Розширення номенклатури товарів та послуг на внутрішньому ринку України.
5. Підвищення попиту на вітчизняну продукцію, в тому числі на ринках третіх країн, у зв’язку із впровадженням європейських стандартів.
6. Поліпшення структури вітчизняного експорту у бік зменшення сировинної складової та збільшення частки високотехнологічних товарів з високою долею доданої вартості, виробленої в Україні.
7. Спрощення процесів залучення технологічних та інноваційних рішень.
Автор: Наталія Микольська,
торговий представник України,
заступник міністра економрозвитку та торгівлі
Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора