М'ясний успіх: як ірландська яловичина підкорювала світ
Як довести світові, що продукція твоєї країни є найкращою? З подібним питанням зіткнулося багато країн – і деякі змогли досягти неймовірних успіхів.
Як їм це вдалося? Розглянемо один із найяскравіших прикладів – родом з Ірландії.
Ірландці знають і свято вірять, що їхня яловичина – одна з найкращих у світі. Самі вони – активні м’ясоїди. У рейтингу споживання яловичини та телятини Республіка Ірландія займає перше місце в Європі, випередивши Голландію та Данію.
Водночас самі ірландці здатні спожити лише 20% яловичини, яку вони виробляють. А що робити з рештою?
Чудово, що ірландці знають про те, що їхнє м'ясо – найкраще. А як зробити так, щоб про це дізналися в інших країнах? На жаль, відгуків туристів, які відвідали Смарагдовий острів, недостатньо, щоби попит на ірландську яловичину з’явився по світу.
До вирішення цього питання ірландці підійшли серйозно та стратегічно. У 1994 році з метою розвитку та популяризації ірландських харчових продуктів та напоїв на урядовому рівні було створено агенцію Bord Bia.
Агенція має свій знак якості, який має високий рівень довіри серед ірландських споживачів – 72% ірландців, купуючи харчові продукти, обирали саме ті, які відмічені знаком Bord Bia.
Цей знак на харчових продуктах означає, що виробництво було сертифіковано за схемою Bord Bia’s Quality та відповідає його стандартам. Також він засвідчує успішне проходження незалежного аудиту.
І останній, але дуже важливий для ірландців фактор – це єдиний знак, який гарантує, що продукція була вироблена в Ірландії. Таким чином, купуючи продукцію із знаком Bord Bia, кожен ірландець підтримує національних фермерів та виробників.
Продуктами, які маркуються знаком Bord Bia, є запаковане м'ясо, страви з м’ясом, готові до вживання, яйця, фрукти та овочі.
Проте на світовому рівні знак якості Bord Bia став візитівкою саме ірландського м’яса.
Він суттєво допомагає у збільшенні попиту на яловичину та баранину з Ірландії по всьому світу. Це підтверджує постійне зростання експорту протягом останніх п’яти років.
Завдяки активним діям Bord Bia Ірландія експортує свою харчову продукцію у 175 країн світу. Окрім запровадження знаку якості й побудови його якнайкращої репутації та впізнаваності у світі, Bord Bia здійснює також низку інших кроків, які допомагають розвивати національне харчове виробництво та експорт.
Ірландські компанії, які планують розпочати експортну діяльність або виробництво нового продукту, мають провести аналіз цільових ринків. Bord Bia активно допомагає їм у цьому.
Так, для тестування попиту нових продуктів на ринку була створена програма, завдяки якій можна спробувати різні маркетингові концепції та побачити їхні сильні сторони та недоліки. Іншою формою підтримки експортерів є організація участі ірландських компаній у торгових виставках та ярмарках.
Bord Bia повністю відповідає за розробку та встановлення стендів, проведення торгових прийомів та за організацію зустрічей з потенційними покупцями. Також агенція проводить рекламні кампанії, які популяризують ірландські харчові продукти. Такі кампанії проходять в рамках маркетингових стратегій, що розробляють для різних продуктів.
У випадку з яловичиною Bord Bia проводить масові дегустації в країнах-імпортерах. Наприклад, минулого року Bord Bia розпочала нову рекламну кампанію в Німеччині. Тоді показники експорту яловичини сягали 23 тис. тонн. Водночас було підраховано, що у 2018 році експорт можна підняти до 30 тис. тонн.
Тож задля досягнення цієї мети Bord Bia організувала промо-акції у більш ніж двох тисячах продуктових магазинів та у сотні стейк-хаузів.
Іншою формою популяризації ірландської яловичини є проведення великих промо-заходів за кордоном, на які запрошуються представники найбільших ритейлерів. Як приклад можна навести минулорічну гала-вечерю у голландському містечку Заандам, на яку запросили представників більш ніж 30 провідних компаній (існуючих та потенційних покупців).
Вечерю готував шеф-кухар з зіркою Мішлен, який також є членом клубу шеф-кухарів прихильників ірландської яловичини, що був заснований Bord Bia. Меню, звичайно, включало страви з ірландської яловичини.
І подібних прикладів багато.
На допомогу виробникам Bord Bia започаткувала та підтримує спеціальний портал, завдяки якому члени організації мають цілодобовий доступ до матеріалів, розроблених для різних індустрій. На цьому порталі розміщуються останні статистичні данні щодо продажів яловичини, свинини, баранини на основних міжнародних ринках.
Bord Bia також проводить навчання та надає консультації щодо експорту, виробництва, запровадження різних стандартів, а також законодавчих вимог та офіційного контролю і, звичайно, всіх нових тенденцій.
Ще одним важливим напрямом роботи Bord Bia є допомога національним виробникам у створенні та просуванні власних брендів. Для цього чотири рази на рік агенція проводить форуми, які включають семінари, навчальні поїздки, консультування.
Я наводжу всі ці деталі, щоб проілюструвати, що в роботі Bord Bia немає нічого надзвичайного. Саме тому історія та діяльність агенції є тим прикладом, який нам варто проаналізувати та вивчити.
Багато чого з досвіду цієї організації можна було б запровадити та використати в Україні. Маючи таку підтримку, українські виробники могли б підкорити світ.
Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають винятково точку зору автора