Угорські ЗМІ масово протестують проти підвищення податків
Представники 60 різних ЗМІ Угорщини вийшли на акцію протесту проти планового підвищення податків на доходи від реклами, запроваджених урядом Віктора Орбана. На думку представників медіа, підвищення податків – це спроба уряду взяти під контроль найбільш впливі ЗМІ в Угорщині, передає EuObserver.
Акцію протесту 5 червня розпочали телевізійники. Замість трансляції програм, протягом 15 хвилин ефіру була темна картинка. В п’ятницю 6 червня до акції приєднались також друковані ЗМІ. Вони вийшли з порожніми сторінками без публікацій. Таким чином мас-медійники вирішили висловити протест уряду та його політиці щодо оподаткування.
http://www.npr.org/ |
Пакет з підвищення податку на рекламу був запропонований право-центриським урядом Віктора Орбана і принесе незначне поповнення в бюджет держави, стверджують експерти. На думку урядовців такі заходи хоча б якось покращать фінансову ситуацію в країні.
В уряді також наголосили, що підвищенн податків не омине світові інтернет-компанії такі як Facebook, YouTube та Google.
Головний редактор видання "Magyar Nemzet" Петер Чшермелю переконаний, що з підвищенням податків на рекламу, уряд знищує свободу слова. "Уряд в такий спосіб наступає на горло впливовим ЗМІ", - наголосив Петер.
Натомість секретар уряду Віктора Обрана Янош Лазар наголосив, що підвищення податку не спрямоване на знищення преси, і тим більше зі знищенням демократії та свободи преси. "Тільки тому, що треба платити податки, демократія збережеться в Угорщині. Кошти від оподаткування ЗМІ ми використаємо на шкільництво", - відповідь Лазара цитує портал Politics.hu.
В рамках пакету додаткового оподаткування ЗМІ доходів на рекламу, уряд планує залучити додаткових 65 млн. євро.