ЄС може відмовитися від ідеї нового російськомовного ТБ для контрпропаганди
Дослідження, проведене на замовлення низки європейських урядів, не рекомендувало їм вкладати кошти в високобюджетний проект нового російськомовного телеканалу, хоча раніше низка держав, у тому числі прибалтійських, активно лобіювали цю ідею.
Про це розповіли представники Європейського фонду за демократію в рамках заходів в Ризі, що передують саміту Східного партнерства.
Як повідомлялося раніше, повне дослідження буде представлено в червні, проте вже зараз у ЄФД стверджують, що воно буде містити 5 основних рекомендацій, головна ідея яких – підтримка існуючих медіаіниціатив, які не залежать від кремлівської пропаганди.
Країнам ЄС буде запропоновано інвестувати в механізми їх ефективного співробітництва, а також надавати "координовану фінансову допомогу" вже існуючим ЗМІ. За словами Джона Про-Лоуна, редактора дослідження, наразі ця допомога міснить чимало "пробілів"
Список рекомендацій наводиться нижче.
1. Створення міжрегіонального російськомовного новинного центру, учасники якого — провідні російськомовні ЗМІ, — будуть обмінюватися один з одним новинами.
2. Створення регіонального центру виробництва не-новинного контенту, або "фабрики контенту".
3. Створення російськомовного центру медіа-майстерності, який буде координувати професійне навчання журналістів та займатися програмами підвищення медіаграмотності, постійним моніторингом медіа та вивченням ринку.
4. Створення фонду "пакетного фінансування", який буде надавати довгострокову, засновану на оцінці потреб, підтримку російськомовним ЗМІ і сформованим ними партнерствам.
5. Забезпечення роботи чотирьох вищезгаданих ініціатив координаційним механізмом, який дозволить уникнути дублювання зусиль.
Виконавчий директор ЄФД Єжи Помяновський, представляв попередні результати дослідження, окремо зазначив, що цей проект повинен бути довгостроковим.
"Впоратися з проблемами, що стоять перед регіоном, допоможе лише довгострокова підтримка найбільш перспективних і впливових незалежних медіапроектів в країнах Східного партнерства. Це потребує координації дій як самих ЗМІ, так і донорів", — додав він.