Повністю добровільне об’єднання в рамках адмінреформи неможливе – експерт
Досвід Європи показує, що повністю добровільне об'єднання в рамках адміністративно-територіальної реформи в Україні, яка є однією з ключових вимог Ради Європи, неможливе.
Таку думку висловив експерт, директор з питань науки та розвитку ГО "Інститут громадянського суспільства" Анатолій Ткачук в інтерв’ю "Європейській правді".
Говорячи про добровільний характер об’єднання у громади в рамках адміністративно територіальної реформи в Україні він наголосив на тому, що добровільність не є запорукою успішної реформи.
"Хоча досвід всього світу, всієї Європи свідчить, що так не вийде", - сказав Анатолій Ткачук.
В якості прикладу експерт навів реформи у Данії, Швеції та Латвії.
"Данія в 1958 році почала добровільний етап, в 1973-му його завершила. Другу реформу вже зробили швидко: затвердили карти і за два роки почали працювати на новій основі. В Швеції аналогічна ситуація: з 1960 по 1974 рік мучилися з добровільним об’єднання, поки не прийняли (директивне) рішення.
В Латвії – те саме: з 1998 по 2008 товклися-товклися, платили гроші за добровільне об'єднання, і чим це закінчилося? А нічим", - зазначив Анатолій Ткачук.
"Я боюся добровільного об'єднання в межах перспективних планів в ситуації, коли не прийнято рішення про адміністративно-територіальний устрій України. Тому що ми можемо отримати руйнацію системи", - пояснив він.
За словами експерта, ефективним може бути такий характер реформи, за яким елемент добровільності поєднується з державним плануванням у вигляді прогресивних планів, які в Україні формують області.
"Добровільність і планування – це не взаємовиключні речі, адже держава визначає адміністративно-територіальні одиниці, а не громади", - зазначив експерт.