Греція продасть енергокомпанії та транспортні об'єкти. У списку покупців - компанії з РФ
Список об'єктів у Греції, які підлягають приватизації згідно з угодою про фінансову допомогу з кредиторами, включає компанії по виробництву води, провідні енергетичні компанії та об'єкти інфраструктури.
Про це пише Euobserver.
Список опублікував німецький євродепутат з партії "Зелених" Свен Гіголд. За його словами, грецька громадськість "навряд чи знає", що буде продано і має "право" на більшу "прозорість".
Два потенційно спірних активи– компанії Eyath і Eydap, які забезпечують водопостачання і каналізацію в Салоніках і декількох регіонах навколо Афін.
Але 27-сторінковий документ зазначає, що грецька Державна Рада відмовилася продати контрольний пакет акцій приватним операторам, при цьому для контролю над компаніями необхідно купити лише 23% акцій Eyath і 11% Eydap.
В енергетичному секторі у список увійшли: 66% акцій компанії Desfa, яка займається розподілом газу; до 35% фірми із нафтопереробки Helpe; 17% дистриб'ютора електроенергії PPC; і до 65% газорозподільної компанії Depa.
Портфель інфраструктурних об'єктів включає в себе: 14 регіональних аеропортів, які будуть продані німецькій фірмі "Fraport" за 1,2 млрд євро плюс інвестиційні зобов'язання по березень 2016 року; Еллінікіон - колишній головний аеропорт Афін; 67% порту Пірея, у списку потенційних покупців є компанія з Китаю; 67% порту Салоніки, потенційний покупець – "Російські залізниці".
Список також охоплює: 100% національного залізничного та автобусного постачальників послуг Trainose і Eessty, потенційний покупець – РЖД; 30% Афінського міжнародного аеропорту; і 648-кілометрова платна автомагістраль, що з'єднує північну Грецію і Туреччину.
Також планується "пустити з молотка": до 90% грецької поштової служби Elta, та ОТЕ - грецького постачальника послуг телефонного зв'язку, в якій вже 40% належить німецькій Deutsche Telekom.
За попередніми даними, загальний розпродаж активів принесе 6,4 мільярда євро.
Виручені гроші, разом з коштами ЄС для рекапіталізації грецьких банків, підуть у новий фонд у розмірі 50 млрд євро. Використання коштів контролюватиме "трійка" кредиторів грецьких: Єврокомісія, Європейський центробанк і Міжнародний валютний фонд.
Продаж регіональних аеропортів компанії Fraport вже викликав невдоволення грецького уряду. У четвер Афіни заявили, що просять переглянути умови угоди. Місцева влада також незадоволена.
"Ця угода може серйозно вплинути на економіку нашого регіону. Можливе збільшення зборів за посадку зменшить кількість лоу-костів та чартерних рейсів, що спричинить негативні наслідки для туризму в регіоні", - сказав Теодорос Галіоцатос, губернатор Іонічних островів, де розташований один з аеропортів.