Stratfor: на борт російського A321 в Єгипті, найімовірніше, пронесли вибухівку
Американська приватна розвідувальна компанія Stratfor оприлюднила аналітичну записку щодо можливих причин катастрофи російського авіалайнера компанії Кагалимавіа, в якій йдеться, що найімовірнішою її причиною став вибух на борту.
Про це йдеться у відкритому звіті розвідувальної компанії.
Аналітики нагадують, що літак розвалився на фрагменти ще у повітрі, а катастрофа сталася невдовзі після того, як досяг крейсерської висоти 9500 метрів
"Більшість нещасних випадків літаків, які включають руйнування конструкції, відбувається на тлі навантаження, яке супроводжує зліт та посадки; вкрай рідко літаки зазнають таких руйнувань на крейсерській висоті", - зазначає Stratfor.
Аналітики називають малоймовірним те, що літак був збитий терористами на Сінайському півострові за допомогою ПЗРК – "рейс 9268 був поза діапазоном їх зброї".
"Крім того, первинні дані з бортових самописців свідчать, що літак не був вражений зовнішнім об'єктом. Катастрофа також, ймовірно, не була викликано відмовою електрообладнання. Найбільш вірогідне пояснення - наявність вибухового пристрою на борту" - йдеться в аналітичній записці.
"Рейс 9268 вилетів з аеропорту Шарм-ель-Шейх, рівень безпеки якого, як відомо, є особливо низьким. Співробітники безпеки цього аеропорту часто пропонують пасажирам обійти контрольно-пропускні пункти огляду в обмін на хабар.
Деякі авіакомпанії, особливо європейські та ізраїльські перевізники, часто вимагають додаткових перевірок безпеки, але російські перевізники, як правило, не мають таких вимог
... Цей пристрій міг були пронесений на рейс або завантажений у вантажний відсік ." , - зазначає Stratfor.
Розвідувальна компанія повідомляє, що наразі немає чіткого розуміння мотивів тих, хто здійснив теракт, але нагадує, що "джихадісти вже давно ставили за мету напад на пасажирський літак з вибухівкою".
При цьому в Stratfor наголошують, що одним лише посиленням заходів безпеки неможливо виключити наступні атаки.
"За достатньої наполегливості та з використанням інновацій зловмисник завжди матиме змогу пронести вибухівку на літак. Витрати на авіаційну безпеку величезні, але вони ніколи не будуть в змозі повною мірою гарантувати безпеку пасажирів", - йдеться у звіті.