Голландці створили асфальт, який самовідновлюється і заряджає електромобілі
Голландські вчені розробляють асфальтове покриття, з системою вбудованої в асфальт підзарядки для електрокарів і бетоном, який самовідновлюється.
Про це повідомляє Ecotechnica, з посиланням на The Verge.
Експерти з матеріалознавства Делфтського технічного університету займаються розробкою нових дорожніх покриттів, які вирішать проблему заторів, скоротять число аварій і допоможуть заощадити на ремонтних роботах.
Першим проектом вчених стало асфальтове покриття зі сталевими волокнами, які забезпечують електропровідність. Під впливом магніту асфальт і волокна в його складі нагріваються, а дрібні тріщини затягуються. Щоб провести ремонт дороги, не потрібно перекривати відрізок на кілька днів і замінювати покриття - досить прогнати по дорозі електромагнітну машину.
За підрахунками керівника дослідження Еріка Шлангена, інноваційне асфальтове покриття обійдеться на 25% дорожче традиційного, але термін служби дороги збільшиться вдвічі.
Вчені також планують удосконалити технологію і використовувати сталеві волокна в асфальті для підзарядки електрокарів. Поки автомобіль буде стояти в заторі або перед світлофором, він зможе підзарядитися.
Інший проект Шлангена і його колег - це вдосконалений бетон з підвищеною міцністю. Традиційний метод будівництва бетонних конструкцій передбачає установку сталевих балок, які утримують вагу при тріщинах і розломах. Однак при пошкодженні цілісності в покриття проникає вода і солі, в результаті чого балки іржавіють. Голландські вчені вважають, що уникнути корозії можна заповнюючи тріщини.
Дослідники пропонують вводити до складу бетону спеціальну бактерію, яка виробляє карбонат кальцію, а він, у свою чергу, заповнює тріщини при їх виникненні.
"Такі бактерії живуть понад 200 років. Розроблена нами технологія дозволяє поміщати бактерії в бетон так, щоб вони були активні протягом всього терміну експлуатації конструкції", - розповів Шланген.
Поки що суворі закони не дозволяють вченим проводити експерименти з бетонними конструкціями в Європі і США, але новим матеріалом вже зацікавилися в Китаї, Японії і Південній Кореї.