ЄС пропонує посередництво в переговорах України та РФ щодо транзиту газу після 2019 року
Єврокомісія вважає важливим збереження транзиту російського газу через Україну після 2019 року і пропонує посередництво в переговорах Росії та України з цього питання.
Про це заявив віце-президент Європейської Комісії (ЄК) з питань енергетичного союзу Марош Шефчович в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".
"Для нас важливо, щоб український транзитний маршрут залишався значущим і після 2019 року. Ми вважаємо, що комерційні угоди на транзит газу, дія яких закінчується в 2019 році, мають бути продовжені на комерційно вигідні обсяги", - сказав він.
За його словами, Єврокомісія була б рада, якби це була угода між Росією та Україною і їх компаніями.
"Але, як я вже казав, - як і раніше, ми готові запропонувати наші посередницькі послуги в цьому питанні. Якщо буде бажання обох сторін проводити переговори в тристоронньому форматі, то ЄС готовий підтвердити свою зацікавленість у транзитному маршруті через Україну", - зазначив Шефчович.
Він додав, що європейська сторона готова також запропонувати свої ноу-хау, і європейські компанії згодні взяти в цьому участь.
Шефчович нагадав, що кілька разів пропонував такі тристоронні переговори щодо пошуку зручних рішень для гарантування транзиту газу на періоди після 2019 року як найкраще вирішення спору між українським "Нафтогазом" і російським "Газпромом", результати якого очікуються найближчим часом в Стокгольмському арбітражі.
Віце-президент ЄК зазначив, що в два останні роки транзит газу через територію України зростає, а останніми днями сягнув рекордних рівнів, що підтверджує важливість цього маршруту.
"Для ЄС неприйнятно переходити від трьох маршрутів (Україна і Nord Stream) до лише двох, ігноруючи масштабну газотранспортну систему, яка протягом багатьох років була побудована в Україні", - наголосив Шефчович.
Він уточнив, що, говорячи про збереження маршрутів, ідеться про збереження транспортування ними "комерційно життєздатних обсягів".
"Ми розуміємо, що для підтримки такої системи вам необхідний хороший бізнес-кейс, і ми дуже хочемо, щоб маршрут через Україну був комерційно вигідний і використовувався", - додав віце-президент ЄК.