Росія виштовхує Естонію з Нового шовкового шляху - ЗМІ

П'ятниця, 31 серпня 2018, 15:04

Російська залізниця не затвердила розклад товарних поїздів, яких чекали в Естонії у вересні. Таким чином РЖД завадила естонським логістичним компаніям долучитися до китайського бізнес-проекту, відомого як Новий шовковий шлях,

Про це пише Postimees.

"РЖД намагається перешкодити руху китайських товарних поїздів до Естонії, проте це неможливо в довгостроковій перспективі, оскільки міжнародні договори не дозволяють обмежувати транзит з третіх країн", - сказав голова Естонської залізниці Ерік Лайдвее.

"Вони просто не затверджують графік руху поїздів", - додав глава ЕЗ.

На тлі нинішніх спільних військових навчань Росії і Китаю, за словами Лайдвее, малоймовірно, що блокування залізничних перевезень у напрямку Естонії може тривати довго.

"Неможливо, що вони зможуть довго перешкоджати експорту своїх друзів і союзників. Ми запустимо ці поїзди", - додав Лайдвее.

Російськомовний портал Rubaltic написав, що РЖД воліє направляти китайські транзитні товари в порт Усть-Луга на Балтиці. Також портал додає, що, якщо країни Балтії продовжать рухатися тим же зовнішньополітичним курсом, вони можуть забути про китайський транзит, що йде через Росію.

У середині серпня ЕЗ вилучила зі своїх графіків заплановані на серпень три китайські поїзда, оскільки, як стверджувалося, не вдалося досягти домовленості з естонським Податково-митним департаментом з питання про контроль та декларування товарів. Тоді сторони висловили надію на те, що поїзди прийдуть у вересні.

За розрахунками ЕЗ, до кінця року з Китаю в Естонію могло б прибувати п'ять поїздів на тиждень в рамках проекту Нового шовкового шляху, який дотує китайська держава.

Очікувалося, що деякі естонські фірми хотіли в рамках цього проекту встановити регулярне сполучення товарних поїздів з Китаєм.

Дві логістичні компанії намагаються збільшити обсяг контейнерів, що проходять через Естонію, майже на 60%. Якщо в минулому році ЕЗ опрацювала 33 500 стандартних морських контенейрів, то китайський комерційний напрямок міг би збільшити їхній обсяг у річному розрахунку майже на 20 000.

Росія десятиліттями використовує транзитний бізнес як засіб впливу на естонську політику. Після того як експорт нафтопродуктів з допомогою адміністративних прийомів був скерований у російські порти, Кремль втратив важливий важіль для впливу на неї. Той факт, що Китай вбачає в Естонії важливу транзитну країну для експорту своїх товарів, знову дав східному сусідові можливість просигналізувати про свої амбіції, йдеться у матеріалі.

"Один пояс, один шлях" – глобальна ініціатива уряду Китаю щодо торговельно-економічної, культурної та науково-технологічної співпраці. В рамках ініціативи розбудовується найбільш масштабний транспортно-логістичний проект ХХІ століття, який поєднає Китай та країни Західної Європи.