Суд ЄС: затримка рейсу через прокол шини не веде до автоматичної компенсації пасажирам
Авіакомпанії не зобов’язані автоматично виплачувати пасажирам компенсації за затримку рейсу на три години і більше, якщо вона була спричинена проколом шини на злітній смузі і перевізник зробив усе для того, аби уникнути тривалої затримки.
Таке рішення у четвер виніс Суд ЄС в Люксембурзі, повідомили "Європейській правді" в прес-службі суду.
Справа пов’язана із затримкою рейсу авіакомпанії Germanwings. Пасажир Вольфганг Пауелс замовив рейс з Дубліна у Дюссельдорф, проте він був відкладений на 3 години 28 хвилин у зв’язку з заміною шини літака. Шину пошкодив гвинт, який лежав на злітно-посадковій смузі.
Пауелс вимагав компенсації за затримку від Germanwings, проте авіакомпанія відмовилась виплачувати кошти. Компанія заявила, що обставини, які призвели до затримки, повинні розглядатися як надзвичайні відповідно до правил ЄС про права авіапасажирів, а тому компенсація згідно із положенням виключається.
У четвер Суд ЄС обмежив право пасажирів на компенсацію у тому випадку, якщо рейс затримується через обставини, вказані у справі. Такий хід подій суд вважає "винятковими обставинами", які звільняють компанію від обов’язку сплатити компенсацію.
Якщо авіакомпанія зможе довести, що така тривала затримка рейсу була неуникна, і вона використала усі ресурси, щоб запобігти відкладенню, компанія буде звільнена від виплати компенсацій. Авіаперевізник буде зобов’язаний виплатити компенсацію лише у тому випадку, якщо не зможе довести, що використав усі наявні в його розпорядженні засоби для обмеження затримки польоту.