Cуд ЄС: Amazon не зобов'язаний надавати покупцям свій номер телефону
Компанія Amazon не зобов’язана надавати користувачам, які здійснюють покупку на платформі, номер телефону чи факсу, проте повинна забезпечити інші засоби зв’язку, які дозволять швидко та ефективно проводити комунікацію при здійсненні покупки.
Як повідомляє "Європейська правда", таке рішення 10 липня ухвалив Суд ЄС у Люксембурзі.
Німецький Федеральний союз споживчих організацій і асоціацій подав на Amazon до національних судів, заявляючи, що компанія не виконує свої зобов'язання та не надає споживачам ефективні засоби для встановлення з ними контакту, оскільки не інформує у зрозумілій формі про свої номери телефону та факсу.
Федеральний союз стверджував, що служба зворотного зв’язку Amazon не задовольняє інформаційні вимоги, оскільки споживачі змушені здійснити ряд кроків, щоб сконтактувати зі співрозмовником цієї компанії. Німецьке законодавство вимагає, аби компанії, перш ніж укладати дистанційний контракт зі споживачами, вказували свій номер телефону в обов’язковому порядку.
У своєму рішенні в середу Суд ЄС постановив, що європейська директива про права споживачів не зобов'язує продавців надавати телефонний або факсимільний зв'язок, або ж створювати нову адресу електронної пошти, яка б дозволила споживачам зв'язуватися з ними за будь-яких обставин. Директива вимагає, щоб номер телефону або факсу чи адреса електронної пошти вказувалися, лише якщо у продавців вже є такі засоби комунікації зі споживачами.
Водночас Суд зазначив, що директива вимагає від продавців надавати споживачам засоби зв'язку, що гарантують прямий і ефективний зв'язок. Причому вони можуть використовувати інші засоби зв'язку, ніж передбачені директивою ЄС.
Суд також зазначив, що саме національні суди повинні оцінити, чи дозволяють засоби комунікації, які продавці надають споживачам, забезпечити швидкий зв’язок та ефективне спілкування, і чи доступна інформація про ці засоби зв'язку в ясній і зрозумілій формі.