Ключове завдання співпраці з Білоруссю - реалізація проєкту Е-40 - Криклій
Головним завданням подальшої співпраці між Україною та Республікою Білорусь є розвиток річкового судноплавства на річках Прип'ять і Дніпро, зокрема в рамках реалізації проєкту водного шляху Е-40.
Як повідомляє "Європейська правда" з посиланням на пресслужбу Мінінфраструктури, про це заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій на брифінгу в Житомирі за підсумками зустрічі з міністром транспорту та комунікацій Білорусі Олексієм Авраменком.
"Україна робить активні кроки для максимального розвитку своєї ділянки шляху на Дніпрі, запевняють у відомстві.
Одним із пріоритетних напрямків співробітництва є забезпечення умов для здійснення транзитних перевезень вантажів водним транспортом по території України.
Криклій зазначив, що, за підрахунками експертів, відновлення E-40 дозволить перевозити між Україною і Білоруссю додаткових 4 мільйони тонн вантажів щорічно.
"E-40 забезпечить значну економію часу для перевізників в Центральній і Східній Європі. Участь в європейській ініціативі щодо відродження Е-40 є одним із першочергових завдань щодо розвитку річкового транспорту та логістики в цілому", - заявив міністр.
"Ми маємо спільну мету і всі шанси змінювати геополітичну ситуацію, і реалізувати той інфраструктурний потенціал, який через законодавчі неврегулювання, через відсутність інфраструктурного транспортного коридору в останній час був нереалізований. Переконані, що обидві сторони від цього виграють", - пояснив він.
Міністр наголосив, що зараз на українській стороні буде проводитись техніко-економічне обґрунтування та вивчатись питання екології: "Одна із наших пріоритетних задач - це розвиток річкового сполучення. Ми розуміємо, що найкращі результати будуть досягнуті, якщо річкове сполучення запрацює у трьох країнах – Україна, Білорусь та Польща. Тоді ми зможемо забезпечити зв'язок між Балтійським та Чорним морем і ситуація в транспортних маршрутах зміниться кардинально. Але попри це, ми вже будемо напрацьовувати транспортне сполучення, щоб обом країнам можна було імпортувати і експортувати вантажі".
У свою чергу Олексій Авраменко зазначив, що Міністерство транспорту і комунікацій Білорусі підписало інвестиційний договір з інвестором щодо будівництва порту в Нижніх Жорах: "Сьогодні ми обговорювали, як ми поступово будемо рухатися у питанні забезпечення глибин річки Дніпро по українській території, що безумовно є дуже важливим для Республіки Білорусь і для подальшого розвитку водного транспорту. Сподіваюсь, ті кроки, що ми намітили, найближчим часом будуть реалізовані і ми надамо значну динаміку в частині розвитку транспортних послуг і товарообміну між нашими країнами".
Україна співпрацює з Європейською Комісією та міжнародними організаціями з питань розвитку внутрішніх водних шляхів та гармонізації законодавства. Міністр інфраструктури наголосив, що ключові іноземні партнери підтримують реформу внутрішнього водного транспорту в Україні та очікують прийняття секторального закону, який імплементує ряд директив ЄС відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС: "У вересні 2019 року було зареєстровано у Верховній Раді України законопроєкт, який стане фундаментом для розвитку судноплавства на річках України", - зазначив Міністр.
Криклій також зауважив, що під час зустрічі було обговорено та узгоджено графік подальших кроків і в інших галузях транспорту, визначено чіткі пріоритети та поставлено дедлайни.
"Перш за все – це лібералізація по автоперевезеннях, оскільки ми маємо точно взаємодіяти в цій частині. Також були обговорені питання стосовно співпраці наших залізничних транспортних потоків і напрямів. Була зосереджена увага, що необхідно збільшувати і нарощувати оборотність вагонів. Визнали, що маємо позитивні результати і динаміку зростання транспортних потоків в залізничній сфері. Окремо визначили результати і позитивну динаміку роботи потягу "чотирьох столиць" і зазначили, що будемо спільно працювати, щоб спростити механізм перевірки документів при транзиті для іноземних громадян", - зазначив Криклій.