Ситуація з польськими квотами на автоперевезення 2020 року може погіршитися - міністр

Середа, 20 листопада 2019, 14:55

Ситуація з вантажними автоперевезеннями через польський кордон в 2020 році може погіршитися у зв'язку з тим, що Польща видає додаткові дозволи цьогоріч за рахунок наступного року.

Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій, повідомляє "Європейська правда" з посиланням на "Інтерфакс-Україна".

Міністерство інфраструктури України домовилося з Міністерством інфраструктури Польщі анулювати 160 тис. колишніх дозволів на в'їзд з 12 листопада 2019 року. Польща погодилася також надати до кінця року додатково 5 тисяч нових дозволів і 10 тисяч дозволів за рахунок квоти на 2020 рік.

"П'ять тисяч дозволів вони передали, вже всі вибрані. Всі пункти видачі дозволів ми облаштували онлайн-камерами, щоб все було видно в режимі онлайн. Домовилися, що ще 10 тис. вони видають, але за рахунок наступного року. Це буде після перерозподілу контингенту дозволів. Розподіл має бути після зустрічі з міністром (інфраструктури Польщі), ми з ним зустрічаємося 27 числа", - сказав міністр.

Криклій підкреслив, що постарається переконати польську сторону в необхідності збільшення кількості дозволів, але, "з огляду на позицію Польщі, це нелегко".

Торгпред України: польські квоти на автоперевезення - це економічний геноцид і знущання

"Це нелегко, і представники автоперевізників повинні не нас саботувати і намагатися на нас "тиснути", а й на поляків насамперед. Тому що багато українців працює і на польській стороні", - зазначив глава відомства.

У той же час він додав, що міністерство, в свою чергу, буде боротися з несистемним розподілом дозволів.

"Потрібно розуміти: частково ця проблема є штучною, оскільки там корупція, несистемне розподіл. Ці речі ми вже почали міняти і точно значно покращимо, оскільки у нас буде автоматичний реєстр. Це все буде через електронний кабінет перевізника. Вже до кінця року запустимо всі ці речі", - додав міністр.

Як відомо, потреба українських перевізників у польських дозволах на автоперевезення становить не менше 200 тисяч дозволів на рік. Проблема виникла минулого року через позицію Польщі встановити квоту на міжнародні автомобільні перевезення у 2019 році на рівні 130 тисяч дозволів. Ключовий аргумент польської переговорної команди - інтереси польських перевізників.

Прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявляв, що Україна підготувала контрзаходи на відмову Польщі збільшити квоту.

Віцепрем’єр України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Дмитро Кулеба закликав Польщу піти на поступки у відповідь на те, що Київ надав формальну згоду на відновлення пошуково-ексгумаційних робіт на території нашої країни.

В МЗС Польщі заявляли, що "не приймають принципів торгівлі у питанні історичної спадщини".

Детальніше читайте у статті: "Експорт під загрозою: навіщо Україна погрожує оскаржити дії Польщі у Брюсселі"