ЄС готує нові закони про прозорість іноземних ЗМІ
Європейська комісія планує представити на початку наступного року нове законодавство, спрямоване на боротьбу з іноземними гравцями і впливом в європейській медіа-сфері.
Про це, як пише "Європейська правда", повідомляє Euractiv.
Ці плани мають стати останніми пунктами Плану дій з розвитку європейської демократії (EADP), прийнятого Європейською комісією у 2020 році, який має на меті створити основу для захисту свободи та плюралізму ЗМІ.
Виступаючи на заході, організованому Euractiv минулого тижня, Даніель Браун, заступник голови кабінету віцепрезидентки Європейської комісії Вєри Юрової, зазначив, що за новими правилами послідує перегляд EADP до літа 2023 року.
Браун охарактеризував EADP як "реакцію на відступ демократії та тенденції, які були прискорені COVID", такі як дезінформація та іноземне втручання.
"Ми перебуваємо в дуже небезпечній ситуації. Люди все менше вірять, що демократія працює на них. Росія усвідомлює це", - сказав він.
Нові правила будуть спрямовані на підвищення прозорості щодо іноземних організацій, які працюють у медіа-мережі ЄС.
Корнелія Куттерер з Microsoft назвала Акт про свободу ЗМІ "коронним каменем" плану дій з розвитку демократії, оскільки він стосується самої суті необхідності захисту плюралізму засобів масової інформації".
В Європі та за її межами атаки на демократичні інститути та фундаментальні права поширюються швидше, ніж будь-коли, а поширення дезінформації в соціальних мережах та інших формах ЗМІ було помітним під час пандемії COVID-19, а потім під час війни Росії проти України.
Минулого місяця Комісія представила Європейський акт про свободу ЗМІ, новий набір правил для захисту плюралізму та незалежності ЗМІ в ЄС, який враховує цифрову трансформацію медіапростору.
Виконавча влада ЄС також запропонувала створити нову незалежну Європейську раду з питань медіапослуг.
"Ми не регулюємо контент, але гарантуємо, що суб'єкти інформаційного простору можуть зменшити ризики, - сказав Браун. "Це не питання свободи слова, а скоріше питання розповсюдження", - додав він.
Представник Єврокомісії додав, що Акт про свободу ЗМІ з'явився через посилення стеження за журналістами в деяких країнах-членах, сумнівні злиття та поглинання, а також необхідність більш жорстких правил щодо прозорості медіавласності та справедливого розподілу державної реклами.