Як соцмережі допомагали американцям визначитися на виборах
Будь-які виборчі події у США ще з 2016 року стали форсмажорними періодами для компаній-власників найбільших онлайн-платформ.
Ескалація соціальної напруги через дезінформацію про підробку результатів виборів вилилася у штурм Капітолію у 2021 році учасниками конспірологічного руху QAnon та іншими прихильниками Дональда Трампа. Аби бодай якось стабілізувати ситуацію, Meta заборонила транслювати будь-яку політичну рекламу на чотири місяці після дня голосування.
Нещодавно відбулися проміжні вибори до Конгресу США, і поки що обійшлося без скандалів.
Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала, як онлайн-платформи готувалися до виборів, які спеціальні політики вони вводили та які з цих практик могли б бути корисними для України.
Докладніше – у матеріалі фахівчині з моніторингу соціальних мереж Громадянської мережі ОПОРА Анастасії Романюк Випробування голосуванням: як найбільші соціальні мережі реагували на вибори у США.
Компанія Meta, якій належать Facebook та Instagram, почала готуватися до цьогорічних виборів ще в середині серпня, майже за три місяці до дня голосування.
За основу корпорація взяла досвід президентських виборів 2020 року, коли за тиждень до дня голосування і майже на чотири місяці після нього користувачам заборонили транслювати нову політичну рекламу внаслідок підвищення соціальної напруги.
Meta заздалегідь обмежила можливість транслювати нові політичні рекламні дописи за тиждень до дня голосування.
А ще компанія Meta: створила Центр інформації про голосування; надала можливість виборчим органам надсилати користувачам push-сповіщення із інформацією про вибори в їхній громаді; інвестувала $5 млн в ініціативи з фактчекінгу та медіаграмотності; додала сповіщення про вибори в новинній стрічці не лише англійською, а й другою мовою; додала до історій у Facebook та Instagram стікер для популяризації реєстрації на голосування.
У Twitter також є спеціальні політики на період виборчих процесів — Civil Integrity Policy. Відповідно до них, маніпулятивний чи оманливий контент можуть або видаляти, або позначати.
Цьогоріч Twitter оголосив про запуск нового, більш ефективного способу маркування маніпулятивного контенту, який збільшив кількість переходів на посилання з коректною інформацією на 17%.
Подібно до Meta, Twitter використовує підхід "на випередження" до дезінформації та маніпуляцій.
Як і Meta чи Twitter, Google вжив додаткових заходів для коректного інформування користувачів про вибори у США. Зокрема, задавши в пошукових запити, пов’язані з виборами, американський користувач побачить спеціальну панель із надійною інформацією про вибори.
Також компанія заявляє, що працює над удосконаленням алгоритмів пропонування відео в YouTube, аби пріоритет мав контент про вибори від авторитетних джерел.
Представники Google навіть розробили та провели тренінги для журналістів щодо виявлення та протидії дезінформації.
ТікТок досі забороняє політичну рекламу на своїй платформі, адже, згідно з філософією компанії, ця мережа — про розваги, самовираження та креатив, а не передвиборчу агітацію. Саме тому TikTok заявляє, що працює з лідерами думок та рекламними агенціями над дотримання цих правил та покращує функціонал для маркування платної співпраці кріейторів.
Основний фокус TikTok — просвітницькі заходи.
Отже, головним фокусом спеціальних заходів багатьох соціальних мереж у підготовці до американських виборів стали просвітницькі заходи та кібербезпека.
Усі платформи створили спеціальні центри доступу до надійної інформації, адже одним із головних занепокоєнь перед виборами було поширення маніпуляцій щодо прозорості волевиявлення та легітимності його майбутніх результатів.
Для наповнення контентом цих інформаційних центрів компанії активно співпрацюють із державними інституціями та громадськими організаціями.
Докладніше – у матеріалі Анастасії Романюк Випробування голосуванням: як найбільші соціальні мережі реагували на вибори у США.