Країни ЄС не подолали розбіжності щодо обмеження ціни на російську нафту
У четвер уряди країн Європейського Союзу не змогли подолати розбіжності щодо рівня цінової стелі на російську нафту й очікується, що нові переговори у п'ятницю можуть наблизити позиції держав.
Про це повідомило агентство Reuters, пише "Європейська правда".
У середу країнам ЄС не вдалося домовитися про рівень цін на російську морську нафту. Пропозиція країн "Групи семи" про граничну ціну у розмірі 65-70 доларів за барель була розцінена одними державами як занадто висока, а іншими як занадто низька.
У четвер Європейська комісія, Чехія, яка головує в ЄС, США та Німеччина, яка головує в G7, провели переговори, щоб усунути розбіжності та досягти угоди до того, як гранична ціна набуде чинності 5 грудня.
"Зараз триває багато двосторонніх переговорів на дуже високому рівні. Як тільки буде досягнуто прогресу, відбудеться зустріч представників усіх країн ЄС. Немає сенсу скликати ще одну зустріч, якщо не буде жодних змін", - сказав один із дипломатів ЄС.
Дипломати повідомили, що 6 із 27 країн ЄС виступають проти рівня обмеження цін, запропонованого "Групою семи".
Польща хоче, щоб гранична ціна була встановлена на рівні 30 доларів, стверджуючи, що видобуток обходиться Росії у 20 доларів за барель. Литва та Естонія підтримують Польщу.
"В принципі, Польща підтримує обмеження ціни на російську нафту, але запропонований рівень є надзвичайно високим", - сказав Адріан Бєрнацький, прессекретар представника Польщі в ЄС.
Близько 70%-85% російського експорту сирої нафти перевозиться танкерами, а не трубопроводами. Ідея обмеження полягає в тому, щоб заборонити судноплавним, страховим та перестрахувальним компаніям обслуговувати вантажі російської нафти по всьому світу, якщо тільки вона не буде продаватися за ціною, нижчою від тієї, яку встановлять G7 та її союзники.
Оскільки основні світові судноплавні та страхові компанії базуються у країнах "Групи семи", обмеження ціни сильно ускладнить для Москви продаж за вищою ціною своєї нафти - найбільшої статті її експорту, що становить близько 10% світової пропозиції.
Кіпр, Греція і Мальта, країни з великою судноплавною промисловістю, які найбільше втратять, якщо російським нафтовим вантажам будуть перешкоджати, стверджують, що гранична ціна занадто низька, і хочуть отримати компенсацію за втрату бізнесу або більше часу на перехідний період.
Кіпр особливо стурбований тим, що танкери, які плавають під його прапором, змінять свою реєстрацію на інші країни за межами ЄС, такі як Панама чи Ліберія.
Нагадаємо, Естонія у ЄС буде наполягати на встановленні нижчої граничної ціни на російську нафту, аніж пропонують країни "Групи семи", і натякає на можливість застосувати своє право вето.