ЄС досяг компромісу щодо заборони авто зі шкідливими викидами до 2035 року
Рада Європейського Союзу у вівторок схвалить оновлений проєкт регламенту про заборону автомобілів зі шкідливими викидами після того, як Брюсселю вдалось знайти компроміс із Берліном щодо двигунів внутрішнього згоряння.
Про це, як повідомляє "Європейська правда", йдеться в публікації The Guardian.
Очікується, що в понеділок увечері постійні представники країн ЄС схвалять компроміс, досягнутий на вихідних між Німеччиною та Європейською комісією, згідно з яким деякі двигуни внутрішнього згоряння зможуть використовувати електронне паливо, яке не шкодить довкіллю.
Як повідомив віцепрезидент Єврокомісії Франс Тіммерманс, що після досягнення угоди з Німеччиною відомство "швидко здійснить необхідні юридичні кроки", щоб реалізувати досягнуті домовленості і ухвалити регламент "якомога швидше".
Проєкт регламенту містить пункт, який зобов'язує чиновників ЄС оцінити прогрес у 2026 році щодо поступової відмови від автомобілів на бензині та дизельному паливі, зокрема роль нових технологій.
Суперечка між Берліном і Брюсселем стала ознакою все більшої напруженості навколо "зеленого курсу" ЄС – пакету законів, покликаних забезпечити досягнення Євросоюзом нульового рівня викидів вуглецю до 2050 року.
У жовтні Європарламент і країни ЄС вже домовилися, що з 2035 року в ЄС можна буде реєструвати лише нові автомобілі без викидів шкідливих речовин.
Для Німеччини, однак, було важливо, щоб нові автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, які заправляються е-паливом, тобто кліматично нейтральним електропаливом, яке виробляється із "зеленої" електроенергії, можна було реєструвати і після цього.
Схвалення угоди країнами ЄС, яке було заплановане на початок березня, спочатку було зірване Німеччиною. Відтоді Федеральне міністерство транспорту та Європейська комісія вели переговори про компроміс.