Фінляндія розглядає відмову від "російської" ширини колії

Вівторок, 21 травня 2024, 19:00 - Христина Бондарєва

Міністерство транспорту і комунікацій Фінляндії починає переглядати питання про переведення залізничної колії країни з нинішньої ширини 1524 мм на європейський стандарт.

[SOURCE]Про це, як пише "Європейська правда", інформує Yle.

Єврокомісія ще 2022 року запропонувала Фінляндії почати використовувати нові залізничні колії відповідно до європейського стандарту 1435 міліметрів.

Однак тоді в мінтрансі країни заявили, що зміна ширини колії залізниць відповідно до європейського стандарту невигідна економічно.

"Ми вивчаємо, як швидко, за яких технологій і за якого бюджету можна було б поетапно змінити ширину колії залізниць відповідно до європейського стандарту", – підтвердила міністерка транспорту і комунікацій Лулу Ранне.

За її словами, перехід на європейську колію важливий з погляду безпеки поставок, і він позитивно вплине на Фінляндію.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм. Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи – за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії.

З середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії, а згодом СРСР, Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. 

З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

Нагадаємо, у квітні цього року на Закарпатті почали будівництво проєкту європейської колії, завдяки якій Ужгород стане першим обласним центром України, сполученим такою колією з Європою.