Фінляндія добудовує залізницю для пасажирського сполучення зі Швецією
Фінляндія орієнтовно за рік зможе запустити довгоочікуване пасажирське залізничне сполучення зі Швецією.
[SOURCE]Про це повідомляє Yle, пише "Європейська правда".
Залізнична гілка довжиною близько 20 км прямує від Торніо на заході Фінляндії до шведської Гапаранди і дозволить з пересадкою подорожувати між двома країнами.
Нещодавно завершили її електрифікацію, на проєкт отримали фінансову підтримку від ЄС. У рамках проєкту розширили та реконструювали залізничний переїзд через річку, по якій проходить кордон.
Міністерка з транспорту і комунікації Лулу Ранне розповіла, що триває останній етап дослідження щодо того, як краще запускати пасажирські маршрути.
"Якщо усе піде безпроблемно, буде можливо почати експлуатацію на межі 2025-2026 років", – зазначила посадовиця.
Запуск гілки потребуватиме субсидій, оскільки витрати на обслуговування неможливо буде покривати із собівартості квитків. Щорічно на субсидії може бути необхідно 1,2-2,1 млн євро.
Ще одним завданням буде визначення залізничного оператора і владнання юридичних питань – як внутрішніх, так і тих, що потребують погодження зі Швецією.
Фінський оператор VR вже запропонував варіанти того, як бачить можливу роботу цього сполучення, проте це не єдиний претендент на маршрут.
Фінляндія у ХІХ сторіччі, коли починалось будівництво перших залізниць, була у складі Російської імперії. У зв’язку з цим там увійшла у вжиток широка колія, тоді як Швеція використовує "євроколію".
Нагадаємо, у грудні між Берліном і Парижем запустили прямий швидкісний експрес, що їде 8 годин.
Наприкінці 2023 року запустили перший прямий потяг між Вільнюсом і Ригою.