Світ вдягає та взуває українське: як сприяти цьому
Презентація практичного бізнес-посібника "Експорт одягу та взуття до ЄС" об’єднала на майданчику Ukrainian Fashion Week велику кількість представників української легкої промисловості з усієї України.
Посібник було спеціально розроблено на замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі та Офісу з просування експорту. Цей проект виконувався Українським центром сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC) за підтримки посольства Королівства Нідерландів в Україні.
Для мене тема виробництва й експорту одягу та взуття є особливо близькою. Вона крокує зі мною з дитинства: моя мама – інженер легкої промисловості, трикотажник. Змалку я знаю, що в Україні давні традиції виробництва якісного одягу і взуття, "школа легкої промисловості", яка цінується далеко за межами нашої країни.
Чому виданий бізнес-посібник щодо експорту одягу і взуття до ЄС є надактуальним саме тепер?
Передусім, товари з лейблом "Made in Ukraine" нині користуються великим попитом у країнах не лише ЄЄ, але й світу. За останній рік ми експортували готові товари легкої промисловості в 92 країни на суму $665,8 млн. А до ЄС – на $594,2 млн, експорт до цих країн зріс на 9,9%.
Загалом країни ЄС – на першому місці серед держав світу, до яких надходить продукція нашого легпрому.
На другому місці все ще Росія ($39,8 млн). І навіть незважаючи на всі обмеження, підвищення мит, товари української легкої промисловості усе ще конкурентні. На третьому місці Білорусь (близько $7,9 млн). Далі йдуть Казахстан, Молдова, Афганістан, США, Грузія, Норвегія, Канада.
Для збільшення натисніть на зображення |
Окрім того, наші дизайнери нині не лише в тренді, але й самі задають тенденції світової моди. Погляньте лише на сторінки спеціалізованих видань світової індустрії моди. Ми присутні навіть у "глянці" Франції, Італії, Японії та багатьох інших країн. Так, від іноземних баєрів на Українському тижні моди я чула, що речі наших дизайнерів – це яскрава комбінація таланту, інновацій та якості.
Тому наше завдання – перетворити це явище на тренд збільшення продажів вже існуючих експортерів та їхній вихід на нові ринки, а також включення до ніші експорту нових українських дизайнерів і виробників.
Для цього нам усім разом потрібно зробити ще багато: і державі, і бізнесу, і відповідним асоціаціям.
Проте навіть сьогодні ми можемо і повинні дати бізнесу інформацію та поради щодо виходу на зовнішні ринки. Зокрема, до яких практичних ключових кроків треба вдатися для розширення своїх горизонтів.
Те, що ми саме тепер робимо акцент на експорті до країн ЄС, цілком закономірно. З 1 січня 2016 року почала діяти Угода про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Тож наші виробники отримали преференційний доступ до ринків 28 держав. А це – понад 500 мільйонів споживачів.
Тож що у бізнес-посібнику? Насамперед, це покроковий алгоритм підготовки і виходу на ринок ЄС.
Сім найважливіших кроків описані досить детально і розкладені на міні-кроки та супроводжуються відповідними консультаціями експертів.
Якщо коротко, це виглядає так:
1) Передусім слід визначити, чи готова ваша компанія до експорту.
2) Провести маркетингове дослідження та обрати найперспективніші ринки.
3) З’ясувати вимоги та правила.
4) Знайти партнера на зовнішньому ринку.
5) Обрати оптимальну бізнес-модель.
6) Вирішити питання транспорту та логістики.
7) Визначити шляхи зниження експортних ризиків.
А ще в посібнику є корисні посилання і контакти, поради від успішних експортерів, опис чинних програм підтримки експортної діяльності малого і середнього бізнесу та багато іншого.
І насамкінець. Як сказала Аліна Очеретяна, співвласниця взуттєвого бренду Kachorovska atelier:
"Ми витратили купу грошей на консультантів, а тут компактно і просто викладено усе, що потрібно знати про експорт до ЄС людям, задіяним у легкій промисловості".
Тому продовжуємо працювати!
Keep calm & focus on #uaexports!
Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора