Єврокомісія висунула антимонопольні звинувачення компанії Meta

Понеділок, 19 грудня 2022, 16:08

Європейська комісія посилила розслідування щодо сервісу оголошень Meta Platforms, направивши антимонопольні звинувачення у зв'язку з прив'язкою її платформи Marketplace до соціальної мережі.

Про це пише Politico, повідомляє "Європейська правда".

"Наше попереднє занепокоєння полягає в тому, що Meta пов'язує свою домінуючу соціальну мережу Facebook зі своїми послугами з розміщення оголошень в Інтернеті під назвою Facebook Marketplace. Це означає, що користувачі Facebook не мають іншого вибору, окрім як мати доступ до Facebook Marketplace", - сказала єврокомісарка з питань конкуренції Маргрете Вестагер.

Вона додала, що антимонопольники ЄС також стурбовані тим, що Meta нав'язує "несправедливі традиційні умови", які дозволяють їй використовувати дані онлайн-сервісів оголошень, до яких ці компанії не мають доступу.

Це перший випадок, коли ЄС звинувачує компанію Мета у зловживанні домінуючим становищем.

П'ять років тому компанія була оштрафована на 110 мільйонів євро за те, що не надала правильну інформацію під час розгляду Єврокомісією справи про поглинання WhatsApp. Німецькі антимонопольні регулятори визнали її практику збору даних неправомірною в 2017 році і наказали їй припинити відстеження користувачів за межами своєї соціальної мережі. Ця справа все ще оскаржується в суді.

Конкуренти Meta скаржилися на те, що фірма несправедливо пов'язує свій сервіс онлайн-оголошень Marketplace зі своєю соціальною мережею та використовує непублічні рекламні дані для оптимізації Marketplace. Комісія розпочала розслідування у червні 2021 року.

Американський гігант соціальних мереж тепер може захистити себе в письмовій формі і попросити про проведення закритого слухання з антимонопольними органами ЄС, перш ніж Комісія прийме остаточне рішення щодо звинувачень.

Компанія може бути оштрафована на суму до 10 відсотків від її глобального обороту. Регулятори також мають право зобов'язати компанії внести зміни для вирішення проблеми конкуренції, що може призвести до того, що Meta відокремить Marketplace від своєї платформи в соціальних мережах або дозволить конкурентам отримати доступ до даних, що використовуються для сервісу онлайн-оголошень.