Німеччина і Єврокомісія досягли згоди у суперечці щодо двигунів внутрішнього згоряння
Федеральний уряд Німеччини досяг угоди з Єврокомісією у суперечці щодо припинення випуску нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
Про це повідомили міністр транспорту Німеччини Фолькер Віссінг і віцепрезидент Єврокомісії Франс Тіммерманс, передає "Європейська правда" з посиланням на Spiegel.
"Шлях ясний: Європа залишається технологічно нейтральною", - написав у Твіттері Віссінг.
Віссінг оголосив, що угода була досягнута вчора пізно ввечері. Шлях до перереєстрації транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння, які використовують лише кліматично нейтральне паливо, буде розчищено після 2035 року. За словами Віссінга, конкретні процедурні кроки і конкретний графік були зафіксовані в обов'язковому порядку.
"Ми хочемо, щоб процес був завершений до осені 2024 року"- додав він.
"Ми досягли угоди з Німеччиною про майбутнє використання е-палива в автомобілях" – заявив у свою чергу Тіммерманс. Тепер буде проведена робота, щоб забезпечити якнайшвидше прийняття положення про стандарти викидів CO₂ для автомобілів.
У жовтні Європарламент і країни ЄС вже домовилися, що з 2035 року в ЄС можна буде реєструвати лише нові автомобілі без викидів шкідливих речовин. Для Німеччини, однак, було важливо, щоб нові автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, які заправляються е-паливом, тобто кліматично нейтральним штучним паливом, яке виробляється з "зеленої" електроенергії, можна було реєструвати і після цього.
Підтвердження угоди країнами ЄС, яке було заплановане на початок березня, спочатку було зірвано Німеччиною. Відтоді Федеральне міністерство транспорту та Європейська комісія вели переговори про компроміс.
Багато партнерів ЄС з роздратуванням відреагували на поведінку Німеччини у цій суперечці. У четвер прем'єр-міністр Латвії Крішьяніс Каріньш говорив перед камерами в кулуарах саміту ЄС про "дуже, дуже складний знак для майбутнього".